قفل, مقالات

مزیت قفل کله گاوی

امروزه داشتن یک قفل خوب برای درب های پارکینگ خانه و … از مهم ترین شاخصه ها برای امنیت است. ما در این مقاله سعی داریم، شما را با بهترین قفل درب که یکی از نمونه خوب آن قفل کله گاوی است آشنا کنیم. همچنین کمی درباره مزیت های قفل های کله گاوی به شما اطلاع رسانی کنیم.
  • پیشرفت تکنولوزی در قفل ها
  • مزایای قفل های برقی
  • انواع قفل های برقی
از گذشته های دور یعنی چیزی حدود اول تاریخ امنیت از مهم ترین دغدغه های انسان امنیت بوده است ، انسان برای امنیت خود از اسلحه ، پوششی دفاعی و … استفاده میکرده ، اما برای زمانی که مثلا در پناهگاه خود خواب است چطور؟ یا مثلا وقتی میخواهد از امول خود محافظت کند هنگامی که خانه نیست؟
خوب از ساده ترین راه ها برای حل این مسئله قفل کردن پناهگاه بوده. برای مثال استفاده از یک تیکه آهن حالت گرفته تا قرار دادن در پشت درب خانه، یا به مرور زمان، استفاده از قفل های اهنی قدیمی که با یک دزد ماهر مثل اب خوردن میتوان آن را باز کرد .
تصویر قفل کله گاوی

پیشرفت تکنولوزی در قفل ها

با گذشت چندین دهه همان طور که شمع جای خورد را به مرور زمان به لامپ داد یا تیر و کمان جای خود را به سلاح های گرم عوض کرد قفل های آهنی و زمخت هم به مرور زمان از مد افتادند و جای خود را با قفل های برقی با امنیت  بهتر و کارایی بالاتر دادند که راحتی در استفاده را دارا هستند و کم کم تنوع قفل ها نیز به مرور زمان شروع به افزایش پیدا کرد .

مزایای قفل های برقی

در مرحله اول که مهم ترین مزیت این قفل ها امنیت آنها است.
در مرحله ی دوم کیفیت این نوع قفل هاست که نه نسبت به قفل های قدیمی خراب می شود نه زنگ میزند و نه به راحتی قابل شکستن است.
از دیگر مزیت های آن میتوان به سهولت استفاده از آن نام برد ، برای مثال دیگر نیاز نیست مانند قدیمی ها خود را به زحمت بیاندازید تا در خانه بروید و در را باز کنید فقط کافی شخص مورد نظر را در آیفون دیده و در را باز کنید.
به علاوه ی این مزیت ها این قفل ها به گونه ای نیستند که در دسترس بچه ها قرار بگیرند .

انواع قفل های برقی

قفل های برقی به چند دسته ی قفل های زنجیری ، قفل های زامن دار ، قفل های مگنتی ، قفل های برقی
کلونی ، قفل های زباله ای و قفل های کله گاوی تقسیم میشوند .

قفل های زنجیری

این نوع قفل از لحاظ امنیت در سطح متوسطی قرار دارد اما بزرگترین مشکل این قفل قطع شدن آن است ولی چرا؟
به دلیل برخورد زنجیز کلاژ ها و یا بر خورد سیم های برق چون که در این قفل ها مجبورند  قفل ها را به صورت رو کار نصب کنند.

قفل برقی ضامن دار

امنیت این قفل ها در حد ضعیف است. بدین صورت که کافی است دست خود را دراز کرده و آن را باز کنید به همین راحتی!

قفل های مگنتی

این قفل از لحاظ کارایی و امنیت و سهولت در استفاده در درجه بسیار بالایی بر خورد دار است. اما بزرگترین مشکل این قفل ها این است که، شما اگر کارت مورد نظر را گم کنید دیگر به راحتی نمی توان آن را باز کرد.

قفل های کلونی

قفل‌های کلونی از لحاظ امنیت درجه خوبی را دارا هستند اما به مرور زمان وقتی وارد بازار شد خریداران متوجه مشکلات فنی آن شدند و کم کم این نوع قفل در حال حذف شدن از بازار است .

قفلهای برقی زبانه دار

این نوع قفل ها اکثرا کارایی های قفل های کلونی را دارند.
بیشتر معایب خود را در نوع خود برطرف کرده جز یکی که آن هم نمایان بودن زبانه قفل است وقتی که در باز و بسته میشود .

قفل های کله گاوی

و اما در اخر قفل های کله گاوی! این نوع قفل که به قفل های لاکپشتی نیز معروف هستند. به همراه قفل های مگنتی از بالاترین کیفیت و سهولت در استفاده و امنیت را بر خوردار است که موضوع اصلی این مقاله

نیز در باره مزیت قفل های کله گاوی است .

ساختار قفل های کله گاوی

اجزای داخلی قفل های کله گاوی
همانطور که در توضیهات قبلی گفتیم، از با کیفیت ترین قفل های موجود در دنیای قفل ها، میتوان به قفل کله گاوی اشاره کرد.
اما چرا این همه بر روی این مسئله تاکیید میشود! در واقع ساختار این قفل ها بدین گونه است: بدنه ای به شکل مستطیلی است، یک طرف آن به صورت یک نیم دایره می باشد که قفل در آن قسمت متصل می شود.
دلیل اینکه این قفل به این شکل طراحی شده است ، نصب آسان و کاربردی بودن آن است.
به علاوه یک دکمه توپی شکل که معمولا در قسمت دایره ای شکل آن قرار گرفته و جنس این بدنه از فولاد است ، برای استفاده نکردن از زنجیر که معایبش را در قسمت بالا گفتیم بر روی آن از روبین استفاده میکنند.
همینطور از دو رشته سیم استفاده می کنیم که مستقیم به آیفون وصل شود ، که باعث افزایش امنیت آن تا حد بسیاری بالا میشود.
معمولا رنگ این نوع قفل را به رنگ مشکی وارد بازار میکنند .
ولتاز مورد نیاز این قفل حدود 12 ولت میباشد و عمر مفید این قفل چیزی ما بین 10 تا 12 سال است
معمولا از این قفل برای درب های پارکنیگ و درب های حیاط استفاده میشود که معمولا آن را با پیچ یا جوش به در متصل میکنند اما از انجایی که کمی وزن این ها قفل زیاد است بهتر است که آن را با جوش به در متصل کنیم تا ایمنی بیشتری به امغان بیاید در هر چه باشد کار از محکم کاری عیب نیست .
از شرکت های تولید کننده این نوع قفل ها یعنی قفل های کله گاوی یا لاکپشتی میتوان از: یوتاب و کاویان نام برد که معمولا در بالاترین حد کیفیت را ارائه میدهند .
این دو شرکت به ترتیب، ساخت انواع قفل را در سال های 1389 و سال 1358 شروع کرده اند. میتوان گفت، هر دو از بهترین تولید کننده قفل ، مخصوصا قفل های کله گاوی یا همان قفل های لاکپشتی هستند
در کل از مهم ترین نیازهای اولیه انسان امنیت است. از راه های بالا بردن این امنیت استفاده از قفل مرغوب است.
ما در این مطلب سعی بر این داشتیم تا ساختار و مزیت های قفل کله گاوی را به شما معرفی کنیم .