جک درب, لوازم منزل, مقالات

جک‌ درب پارکینگی ایرانی یا ایتالیایی

در این مقاله گروه الکترو نوین قصد دارد جواب سوال هایتان را در زمینه ی جک‌های پارکینگ بدهد، همچنین مقایسه مبنی بر جک‌ درب پارکینگی ایرانی یا ایتالیایی کدام یک از این دو بهتر است، را به شما ارائه می دهد.
با امید این که این محتوا برای شما خوانندگان گرامی مفید واقع شود.
  • جک‌ درب پارکینگی ایرانی یا ایتالیایی
  • جک درب پارکینگ چیست  
  • تاریخچه ی جک درب پارکینگ
  • انواع جک های پارکینگ
  • اهمیت استفاده از جک برای پارکینگ
  • معایب استفاده ی جک درب پارکینگ
  • نکات مهم برای خرید جک درب پارکینگ

جک درب پارکینگ چیست 

با پیشرفت تکنولوژی و علم و فناوری ، زندگی بشر با تغییرات زیادی رو به رو شد. در همین حین درب های کرکره ای و اتوماتیک جای درب های دستی را گرفتند.
این درب های اتوماتیک علاوه بر اینکه در اماکن عمومی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد ، در اماکن مسکونی و اداری مورد توجه قرار می گیرد.
حال جک یکی از مهم ترین بخش درب های اتوماتیک است که نقس اصلی را ایفا می کند.
امروزه جک‌ها انواع متعددی در ایران وجود دارد که بهترین آن ها ، می توان به جک درب پارکینگ ساخت ایتالیا یا همان جک‌های V2 اشاره کرد.
 پس روی جک‌های پارکینگ تمرکز بیشتری می کنیم و تاریخچه ی این محصول را بررسی می کنیم و سپس به انواع آن می پردازیم.

تاریخچه ی جک درب پارکینگ

انسان از ابتدا همیشه به دنبال داشتن زندگی راحت و آسونده بوده. این حس راحت طلبی باعث شده، اختراعات گسترده ای صورت بگیرد.
همچنین هرچه زندگی شهری گسترش یافت انسان بیشتر خواهان امنیت و آسایش شد.
در همین زمینه، ساخته شدن جک‌های درب پارکینگ بسیار موثر بود.
اولین و ابتدایی ترین درب پارکینگ در دهه ی 70 میلادی توسط دانش آموزی ساکن اوهایو اختراع شد.
درب اتوماتیک ، اولین بار به صورت هیدرولیکی تولید شد. در ادامه به توضیح کامل تری از آن می پردازیم.
اما هزینه ی گزاف در تولید این جک‌ها باعث شد فقط افراد پردرآمد بتوانند از این محصول استفاده کنند و برای عموم مردم استفاده از امکان پذیر نباشد.
با گذشت زمان، شرکت های متعددی در زمینه ی ساخت درب های اتوماتیکی پدید آمد. همین موضوع سبب ایجاد رقابت سنگین میان آنها شد.
در همین حین شرکت های بزرگ به این فکر افتادند که محصولی تولید کنند تا هزینه ی کمتری داشته باشد.
در نتیجه درب الکترومکانیک که هزینه ی کمتری دارد، ساخته شد.

انواع جک های پارکینگ

آنچه که باعث تفاوت میان انواع جک‌های پارکینگ می شود، کاربرد و محل استفاده آنها است.
پس به طور کلی جک‌ها به دوسته ی الکترومکانیکی و هیدرولیکی تقسیم می شود.

جک های الکترومکانیکی:

این نوع جک‌ها اقلب در اماکن مسکونی و کم تردد مورد استفاده قرار می گیرد.
این جک‌ها برای درب های سبک مناسب تر است.

جک های هیدرولیکی:

جک‌های هیدرولیکی برای اماکنی که پر تردد است بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.
همچنین این جک ها برای درب های سنگین و اماکنی که نیاز به امنیت بیشتری دارند مناسب تر هستند.

جک‌ درب پارکینگی ایرانی یا ایتالیایی

جک های پارکینگی
شرکت نوین الکتریک که یکی از شرکت های معتبر است با ارائه ی جک های V2  که برند ایتالیایی است در ایران بسیار مطرح است. این محصول سال های اخیر وارد بازار کشورمان شده است. این برند جزو پرفروش ترین برند بین دیگر شرکت های جک سازی است.
دلیل این استقبال برای داشتن قیمت مناسب  ، ظاهر زیبا ، کارایی بسیار مناسب ، قابلیت نصب در هر شرایط آب و هوایی و دیگر ویژگی حائز توجه کارکرد بی صدا و آرام آن است.
ویژگی که مصرف کنندگان را تحت تاثیر قرار داد ، تابلو فرمان این سیستم است به صورتی که قابلیت بی شمار امکان هر نوع تغییر در کارکارد جک ها را می دهد.
استفاده از جک ها در کشور ما قدمت 20 ساله دارد. اما ساخت آن ها سابقه ی چندانی ندارند.
زمانی که شرکت ها شروع کردند به ساخت جک های پارکینگ بیشتر افراد نمی توانستند به طور کامل به کیفیت و کارایی و  طول عمر این جک ها اعتماد کنند، ولی به تدریج این مشکل را بهبود بخشیدن.
اما با چنین بهبودی باز هم جک های خارجی مورد استفاده ی بیشتری نسبت به ایرانی قرار می گیرد.
شرکت الکترو نوین با ارائه ی خدمات و محصول جک V2 ایتالیایی با 24 ماه گارانتی این اطمینان خاطر را به شما می دهد تا در خرید خود مطمئن باشید.

اهمیت استفاده از جک برای پارکینگ

جک درب پارکینگ
زمانی که برای پارکینگ خود جک نصب کنید، رفت و آمد بسیار ساده تر می شود. شما نیازی نیست از خودروی خود فاصله بگیرید. تنها با یک ریموت می توانید در را باز کنید.
همچنین از نظر امنیت پارکینگ شما تامین می شود به طوری که فقط افرادی که ریموت را دارند قادر به ورود به پارکینگ می شوند.
برای انتخاب بهترین جک، به وزن و نوع کارایی که می خواهید توجه کنید.
به طور مثال، اگر برای مکان عمومی قصد استفاده دارید، بهترین گزینه جک هیدرولیکی است. زیرا این نوع جک ها در ساعت قابلیت 80 بار باز و بسته شدن دارند.
از دیگر ویژگی های اهمیت استفاده از جک برای پارکینگ، می توان به صرفه جویی در وقت اشاره کرد.
زیرا برای باز کردن فرد باید خودروی خود را خاموش کند و از آن پیاده شود و درب را باز کند و پس از ورود به پارکینگ دوباره باید برگردد و درب را ببندد. استفاده از جک تمام این وقت را جبران می کند.

معایب استفاده ی جک درب پارکینگ

هر محصولی مزایا و معایبی دارد که باید به آن ها در حین خرید توجه داشت.
  • هزینه ی جک بستگی به نوع در شما تایین می شود. اما این هزینه، اگر شما از جای مطمئن و برند مناسب خریداری کنید تنها یک بار است پس نگران هزینه نباشید.
  • داشتن ریموت برای جک ها همانطور که در قبل اشاره کردیم برای افرادی است که دارای کنترل ریموت هستند. این ویژگی برای مهمان ها محدود کننده است زیرا لازم است افرد از واحد خود خارج شود تا درب پارکینگ را برای مهمان خود باز کند و این کار کمی زمان بر می باشد.
  • همچنین زمانی که شما برای درب پارکینگ خود از جک استفاده می کنید باید به این توجه داشته باشید که  این جک ها نیاز به مراقبت و نگهداری دارن. هر چند ماه باید چک شود تا در گذر زمان مشکلی ایجاد نکنند.
  • استفاده از جک برای کوچه های باریک می تواند مشکل ساز باشد زیرا راننده باید تا باز شدن درب پارکینگ وسط کوچه توفق کند و این باعث ترافیک می شود اما برای کوچه های پهن همچین اتفاقی نمی افتد.

با معایب استفاده ی جک درب پارکینگ آشنا شدید. ولی باید به این توجه داشته باشید در مقابل این معایب چه امکاناتی را در اختیار شما قرار می دهد.

پس اسفتاده جک برای درب پارکینگ تصمیمی کاملا هوشمندانه است.

نکات مهم برای خرید جک درب پارکینگ

نکات مهم برای خرید جک درب پارکینگ
  • هنگام خرید جک حتما وزن و اندازه ی درب را با فروشنده درمیان بگذارید تا جک متناسب با درب شما را پیشنهاد کند. این کار باعث می شود از هزینه های اضافی جلوگیری شود به طوری که هرچه درب سبک تر باشد می توان از جک ارزان تری استفاده کرد.
  • همچنین باید به میزان تردد ساختمان توجه کنید ، هرچه میزان تردد بالاتر باشد باید از جک قوی تر و بهتری استفاده کنید.
  • در صورتی که ریموت های مورد نیاز شما زیاد است ، نیاز نیست همان لحظه کل تعداد را خریداری کنید. زیرا قیمت ریموت فابریک جک ها بالا است در نتیجه شما می توانید با نصب یک ریسور رله به مدار فرمان جک درب ، به تعداد دلخواه ریموت کد دهی کنید.
  • اگر در مناطقی زندگی می کنید که امکان قطعی برق زیاد است بهتر است از جک های درب پارکینگ 24 ولتی استفاده کنید با قابلیت نصب بکاپ.
  • پیشنهاد می شود نصب جک پارکینگ را به شرکت ها بسپارید زیرا شرکت موضف به ارائه ی خدمات گارانتی هستند. در صورتی که اگر نصاب بخواهد این کار را انجام دهد ممکن است شما را از این خدمات بی نصیب بگذارد.
  • پک کامل جک درب پارکینگ شامل می شود از : دو عدد بازو , یک جعبه فرمان , یک جفت چشمی ایمنی , یک عدد فلشر و دوعدد ریموت کنترل فابریک می باشد. تنها قفل برقی جک پارکینگی روی پک نمیباشد  که ان را جداگانه باید تهیه کنید.
  • یک نکته ی بسیار مهم این است که نصب قفل برقی روی درب امنیت بیشتری دارد ، تا در صورت فشار درب ، از بیرون ، لای درب ها باز نشود. خصوصا برای درب های تک لنگه ای که طول درب زیاد است حتما باید از این قفل برقی استفاده کنید.
شرکت نوین الکتریک با ارائه ی محصول جک ایتالیایی V2 به شما پیشنهاد می کند، برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر با شماره شرکت تماس حاصل فرمایید.
امیدواریم این محتوا برای شما مفید بوده باشد.