محافظ الکتریکی, مقالات

تفاوت محافظ برق و سه راهی

محافظ برق و سه راهی؛ جزو تجهیزات الکترونیکی پر فروش می باشند‌. از این تجهیزات برای انتقال جریان برق به لوازم الکترونیکی استفاده می شود. بسیاری از افراد تصور می کنند که این تجهیزات کاربرد یکسانی دارند و کاملا شبیه یکدیگر هستند. اما این تجهیزات تفاوت بسیار زیادی با هم دارند که ادامه مطلب قصد داریم تفاوت محافظ برق و سه راهی را برای شما شرح دهیم. برای اطلاع از تفاوت و کاربرد های این تجهیزات همراه ما باشید تا با اطلاع از این تفاوت ها تجهیزات متناسب با نیاز خود را خریداری کنید.

مهم‌ترین تفاوت محافظ برق و سه راهی در چیست؟

اکثر محافظ های برقی مانند سه راهی ها دارای چند خروجی می باشند. به همین علت بسیاری از افراد آن ها را یکسان می داند. در واقع محافظ برقی نوعی سه راهی محسوب می شود که دارای امکانات بیشتری می باشد. بر عکس این موضوع را در مورد سه راهی ها نمی توان گفت. زیرا سه راهی ها تمام‌ ویژگی های محافظ برقی را ندارند. بنابراین زیر مجموعه آن محسوب نمی شوند.
همانطور که گفتیم این تجهیزات برق را به لوازم الکترونیکی انتقال می دهند. محافظ های برقی علاوه بر انتقال جریان برق؛ مقدار برق ورودی را نیز تنظیم می کنند. این تجهیزات از لوازم الکترونیکی شما در برابر نوسانات برق مراقبت می کنند که یکی از مهمترین تفاوت محافظ برق و سه راهی محسوب می شود. محافظ ها باعث می شوند تا برق به یک اندازه مشخص به لوازم های الکترونیکی وارد گردد. هنگام افزایش نوسان برق، ورود جریان برق اضافی به تجهیزات الکترونیکی نیز توسط محافظ جلوگیری می شود. برای خرید و آشنایی با انواع محافظ برقی خانگی با ما همراه باشید.
قیمت و تفاوت محافظ برق و سه راهی

معرفی سه راهی

اما در مقابل سه راهی ها یا چند راهی ها، فقط مقدار ورودی های پریز را افزایش می دهند و کنترلی بر روی نوسانات برق ندارند. به همین علت چند راهی ها نمی توانند از لوازم الکترونیکی شما محافظت کنند و در برابر آسیب از آن ها مراقبت کنند. چند راهی ها دارای یک کابل دو شاخه می باشند، که از طریق آن به پریز برق متصل می شوند. پس از اتصال به پریز برق به دلیل انشعابات زیاد در آن، می توانید چندین کابل را به آن متصل کنید و جریان برق را افزایش دهید.
چند راهی ها انواع مختلفی دارند، تفاوت این تجهیزات در تعداد پریز ها و کلید روشن خاموش، می باشد. دکمه موجود بر روی انواعی از چند راهی ها، برای قطع و وصل کردن جریان برق می باشد و مانند یک سد در برابر جریان برق عمل می کنند که یکی از تفاوت محافظ برق و سه راهی در این مورد می باشد.

نحوه استفاده درست از سه راهی

اگر دکمه چند راهی ها را در حالت روشن قرار دهید، در واقع شما اجازه انتقال جریان برق را صادر کرده اید و جریان برق به تجهیزات متصل شده به چند راهی انتقال پیدا می کند‌. همچنین با خاموش کردن دکمه سه راهی ها انتقال جریان برق متوقف می شود، و لوازم های الکترونیکی متصل به پریز نمی توانند برق را دریافت کنند.
همانطور که متوجه شدید سه راهی ها نمی توانند از لوازم الکترونیکی شما محافظت کنند. در واقع وصل کردن کردن تجهیزات الکترونیکی به سه راهی همانند همانند متصل کردن این تجهیزات به پریز می باشد. جالب است بدانید که در درون محافظ های برق بر خلاف سه راهی ها، نوعی سیستم الکترونیکی وجود دارد که یکی از تفاوت محافظ برق و سه راهی محسوب می شود.
این سیستم الکترونیکی از محصولات شما در برابر ولتاژ بالا و نوسانات برقی محافظت می کنند، بنابراین از خراب شدن و فرسودگی محصولات الکترونیکی جلوگیری می کنند. از دیگر تفاوت های محافظ برق و سه راهی در افزایش طول عمر محصولات برقی می باشد. محافظ های برقی علاوه بر مراقبت کردن از لوازم های برقی باعث افزایش طول عمر و عملکرد آن ها می شوند.
به همین دلیل پیشنهاد می کنیم به جای نصب کردن چند راهی از محافظ های برقی استفاده کنید مخصوصا برای لوازم های گران قیمت مانند یخچال و تلویزیون به هیچ عنوان از چند راهی استفاده نکنید. قیمت محافظ برق و سه راهی  از دیگر تفاوت های آن ها است. قیمت محافظ های برقی نسبت به چند راهی ها بالاتر می باشد، به دلیل اینکه امکانات محافظ های برقی بیشتر از سه راهی می باشد.
تفاوت محافظ برق و سه راهی

تفاوت در بسته بندی سه راهی و محافظ

جالب است بدانید شکل ظاهری و پکیج این تجهیزات بسیار به یک دیگر شباهت دارند. به همین علت بسیاری از افراد هنگام خرید این تجهیزات اشتباه می کنند. بنابراین پیشنهاد می کنیم هنگام خرید محافظ برقی و چند راهی به نام نوشته شده بر روی پکیج توجه کنید تا محصول مورد نیاز خود را به درستی تهیه کنید.
علاوه بر این اغلب محافظ های برقی بر اساس ولتاژ بسته بندی می شوند که یکی دیگر از تفاوت های محافظ برق و سه راهی محسوب می شود، بنابراین هنگام خرید این تجهیزات به ولتاژ روی بسته نیز دقت کنید.

خرید سه راهی و محافظ با بهترین قیمت

همانطور که می دانید این تجهیزات بسیار پرکاربرد و مفید می باشند. محافظ برق و سه راهی جزو محصولات الکترونیکی پرفروش می باشد. این تجهیزات تنوع بسیار بالایی دارند و در طرح های مختلف با جنس های متفاوتی تولید می شوند و به بازار عرضه می گردند. جنس این محصولات در عملکرد آن ها تاثیر بسیار زیادی دارد.
بنابراین برای حفاظت از تجهیزات الکترونیکی خانه مانند: یخچال، ظرفشویی، لباسشویی، تلفن همراه و… پیشنهاد می کنیم، بهترین محافظ برق و سه راهی را تهیه کنید. جالب است بدانید پیدا کردن تجهیزات اصل و اورجینال امروزه بسیار دشوار می باشد. زیرا تعدادی از فروشندگان محصولات بی کیفیت را به نام محصولات با کیفیت و اصل می فروشند.
این افراد سودجو محصولات بی کیفیت الکترونیکی را چندین برابر قیمت می فروشند و سود زیادی دریافت می کنند. همچنین با توجه به کمبود وقت تهیه کردن و پیدا کردن تجهیزات اصل بسیار دشوار است.

جمع بندی

شما می توانید برای خرید بهترین محافظ برق و سه راهی به سایت الکترونوین مراجعه کنید. سایت الکترونوین فروشنده و عرضه کننده انواع تجهیزات الکترونیکی می باشد، این سایت به صورت تخصصی تنها در حوزه فروش محصولات الکترونیکی فعالیت می کند. به همین دلیل محصولات این سایت از کیفیت بالایی برخوردار هستند.
با استفاده کردن از این سایت می توانید به راحتی محصولات مورد نظر خود را در گوشی یا لپ تاب سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید. شما می توانید با مراجعه کردن به سایت الکترونوین انواع محصولات الکترونیکی مانند ریسه های تزیینی، ریسه نور مخفی، جک پاسیو، محافظ برق خانگی، سیم و کابل، چشمی و فلاشر و… را مشاهده کنید و از قیمت آن مطلع شوید.