استابلایزر, محافظ الکتریکی, مقالات

فواید و مزایای استابلایزر چیست؟

هر انچه در خصوص مزایای استابلایزر باید بدانید را در این مقاله بخوانید. جامعه و دنیا روز به روز در حال پیشرفت است که این موضوع باعث تسریع در امور و افزایش سرعت زندگی شده است. در صنعت برق نیز سیر و تحول عجیبی را گذرانده است و این عامل (برق) باعث پیشرفت بسیاری از صنایع دیگر شده است. به طور کل اختراعات بشر توانسته تاریخ بشر را رقم بزند و آن ها را به سمتی سوق بدهد.
اما بعضی از این پیشرفت ها باعث ضرر و زیان به کره ی زمین شده است که این موضوع بسیار نارحت کنند می باشد. در صنعت امروزی برق نیاز به نیروی ماهر و حرفه ای، همچنین ابزار و وسایل دقیق نیاز داریم. زیرا حجم زیادی از برق تولید می شود و باید به درستی در راه های مختلفی استفاده شود. یکی از این دستگاه ها استابلایزر است که در ادامه بیشتر به آن می پردازیم. برای اطلاع بیشتر از فواید و مزایای استابلایزر در ادامه با الکترونوین همراه باشید.‌

معرفی و آشنایی با فواید و مزایای استابلایزر

همان طور که گفته شد پیشرفت در صنعت برق باعث شده دستگاه هایی تولید شوند که با کمک آن ها می توانید نوسانات برق AC را کنترل کنید. البته علاوه بر استابلایزر ها این کار را می توان با کمک ریگلاتو ها AVR نیز انجام داد. از ویژگی های مهم دستگاه های استابلایزر به خصوص دستگاه های نو و جدید این است که می توانید بر روی صفحه دیجیتال آن را ولتاژ را تنظیم کنید تا دستگاه مطابق با آن عمل کند. یعنی تنها با وارد نمودن ارقام می‌توانید ولتاژ را کنترل کنید. برای خرید انواع محافظ الکتریکی و اطلاع ازقیمت انواع استابلایزر با ما همراه شوید. 
این پیشرفت به قدری خارق‌العاده است که با کمک این دستگاه می توانید حتی ریز ترین نوسانات را محاسبه کنید و هیچ چیزی را از دست ندهید.‌ با این اوصاف دقت بسیار بیشتر می شود و این عامل باعث شده که درصد خطای انسانی پایین تر بیاید. در ادامه با یکی از بهترین مزایای استابلایزر آشنا می شوید.
فواید و مزایای استابلایزر

اندازه گیری جریان برق

از ویژگی های و مزایای استابلازر ها این است که جریان برق را به صورت میلی متری اندازه گیری می کند. این موضوع باعث می شود تا به ابزار و وسایل دیگر آسیب وارد نشود و خسارات به بار نیاید. شاید در بسیاری از دستگاه ها نوسانات برق مهم نباشد.
اما این موضوع برای تمام دستگاه برقی مفید می باشد. زیرا در صورت خراب نشدن دستگاه در طول عمر آن تاثیر گذار خواهد بود و مرور دستگاه های برقی را خراب می کند.‌ دستگاه های cnc یا بسیاری از دستگاه های پزشکی که به کمک برق کار می کنند شدیداً روی نوسان برق حساس می باشند و در واقع حضور استاپلایزر در این قسمت نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.‌ در واقع می توان مهم ترین مزایای استابلایزر را محافظت از لوازم الکتریکی و افزایش طول عمر آن ها دانست. در الکترنوین می توانید تمام لوازم الکتریکی مورد نیازتان از جمله ریسه نور مخفی، جک سوزوکی، چشمی و فلاشر، سیم و کابل و… را خریداری کنید.

کاربردهای انواع استابلایزر

در واقع همان طور که می دانید تولید وسایل برقی نیاز به زمان و هزینه دارد. و زمانی که تولید می شوند هر کدام از آنها یک مقدار ظرفیت برق قبول می کنند و اگر آن برق نوسان داشته باشد بالا پایین شود و یا قطع و وصل شود ممکن است باعث خرابی و یا سوختگی آن محصول بشود. از طرفی برای پیشگیری این مشکل شرکت ها محصولاتی که تولید می کردند را با یک مقدار نوسان هماهنگ می کردند که با توجه به پلتفرم هایی در مقابل آنها مقاومت داشته باشد.
این مقدار مقاومت برابر با ۵ تا ۱۰ درصد تلورانس (نوسان برق) مقاومت می کند. با توجه به تمام این موارد بهتر است برق نوسان یکسان و سالمی داشته باشد. زیرا با وجود نوسان عمر دستگاه و در طول زمان کیفیت و کارایی آن پایین می آید. و با توجه به این موارد گفته شده استابلایزر راه حلی مناسب می باشد.

نحوه عملکرد دستگاه استابلایزر

استاپلایزر ابتدا برقی که در آن محیط وجود دارد را دریافت می کند و بعد از مدتی آن را تنظیم می کند و به سایر دستگاه های موجود یک جریان برق ثابت را می دهد. جالب است بدانید اکه ولتاژ برق نیز پایین باشد استابلایزر آن را به سطحی می رساند که متناسب با تغذیه دستگاهی باشد که می خواهید ای از آن ها استفاده کنید.
بر عکس این اتفاق نیز برای دستگاه های ولتاژپایین نیز اتشفاق می افتد. یکی از معایبی که در دستگاه های استابلایزر وجود دارد این است که زمانی که آن را به برق متصل می کنید، از نظر زمانی کمی باید صبر کنید تا بتواند برق را نسبت به وسیله برقی تنظیم کند و سپس خروجی به شما بدهد، و نمی توانید آن کارایی را که می خواهید سریعا داشته باشید و باید کمی صبر کنید.
آشنایی با مزایای استابلایزر

انواع مختلف دستگاه های استابلایزر

استابلایزر ها انواع مختلفی دارند و هر کدام از آن ها یک کاربردی دارند.‌ البته نکته قابل توجه است که تمام دستگاه ها یک قابلیت را دارند. اما در نهایت هر کدام از آن ها کارشان ثبات برق است. تفاوت دستگاه در کارایی و انتظاری که شما از دستگاه دارید می باشد. برای مثال در استفاده خانگی یک نوع دستگاه وجود دارد و برای محصولات شرکتی و خدماتی دستگاهی متناسب با آن باید انتخاب کنید.
پس انتخاب آنها نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. اگر بخواهیم به طور کلی به این قضیه نگاهی بیندازیم استابلایزر ها در نمونه های مختلف و متنوعی تولید می شوند. دستی، بزرگ و صنعتی تا کوچک و خانگی و سایر موارد که با توجه به نیاز دستگاه بهتر است انتخاب شوند. پس این مسئله بسیار مهم است که در خرید استابلایزر عجله نکنید. بلکه با توجه به دستگاه و نیازی که دارید ابتدا آگاه باشید و بعد از آن نسبت به خرید دستگاه مناسب اقدام کنید.

کلام آخر

یافته ها و اختراعات بشر در بسیاری مواقع به کمک انسان ها آمده است و استفاده از آن ها کار را برای جوامع آسان تر کرده است. دستگاهی در زمان حال وجود دارند که می توانند با دقت بالا بسیاری از کار ها را در زمان تعیین شده انجام بدهند.
استابلایزر ها یک دستگاه نوسان برق می باشد که کوچک ترین و ریز ترین نوسانات برق را به طور دقیق اندازه گیری می کند. برای خرید بهترین استابلایزر پیشنهاد میکنیم به سایت الکترونوین مراجعه کنید.‌