محافظ الکتریکی, مقالات

هر آنچه درباره استابلایزر و ویژگی ان باید بدانید

یکی از تجهیزات پرکاربرد و پرفروش الکترونیکی امروزه استابلایزر ها می باشند. این تجهیزات بسیار محبوب هستند و کاربرد و مزایای مختلفی دارند. در ادامه مطلب قصد داریم شما را با ویژگی های این تجهیزات آشنا کنیم و این دستگاه را به شما معرفی کنیم‌، بنابراین در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

معرفی استابلایزر

استابلایزر ها نوعی دستگاه الکترونیکی هستند که ولتاژ برق را تثبیت می کنند. این دستگاه از تجهیزات الکترونیکی مانند تلویزیون و…، در برابر نوسانات برق محافظت می کنند و باعث می شوند طول عمر این تجهیزات افزایش پیدا کند. با نصب کردن این تجهیزات برق با ولتاژ ۲۲۰ ولت به لوازم الکترونیکی خانه می رسد. در واقع این تجهیزات هنگام نوسانات برق همچنان ولتاژ ورودی به لوازم الکتریکی را ثابت نگه می دارد و مانع از تغییر آن می شود.
جالب است بدانید که نوسانات برق می تواند منجر به سوختگی لوازم برقی منزل شود. اما با نصب کردن استابلایزر و خرید آن می توانید از این آسیب جلوگیری کنید. این دستگاه نیز مانند دیگر لوازم الکتریکی، در انواع مختلفی با توجه به نیاز ساخته و تولید می شود. در ادامه شما را با انواع آن آشنا می کنیم. برای خرید انواع ترانس و محافظ الکتریکی با ما همراه باشید.

انواع استابلایزر ها را بشناسید

پیش تر نیز گفتیم که دستگاه انواع مختلفی دارد. این تجهیزات بر اساس تکنولوژی به سه دسته زیر تقسیم می شوند:

رله ای یا همان پله ای

این دسته از استابلایزرها با دقت 10 ولت، تنظیم ولتاژ و تثبیت آن را انجام می دهند. سری این تجهیزات با AVR شروع می شود، و انواع مختلفی دارند. دستگاه های رله ای در آمپر های خانگی 2 تا 32 تولید می شوند و به بازار عرضه می گردند. لذا شما می توانید این دستگاه را به راحتی پیدا کنید و خریداری نمایید. البته شایان ذکر است که نوع دیگر دستگاه های استابلایزرهای رله ای برای بخش های صنعتی مناسب می باشد و در آمپر های 9 تا 20 به بازار عرضه می‌ شوند.

انواع استابلایزر

استاتیکی

دستگاه های استاتیکی باعث یک سو شدن ولتاژ می شوند. جالب است بدانید که در ساختار این دسته از استابلایزرها از هیچ گونه تجهیزات متحرک استفاده نشده است. در این دستگاه برای تثبیت کردن ولتاژ، یک عدد مدار مبدل الکترونیکی قرار دارد که بسیار قدرتمند است. گفتنی است که دستگاه های استاتیکی، تثبیت کننده بسیار دقیقی دارند و تثبیت ولتاژ در بازه ی کمتر از یک درصد، یا بیشتر از یک درصد قرار می میگرد. تثبیت کننده های ولتاژ استاتیکی دارای ترانسفورماتور های Boost و Buck هستند. همچنین در ساختار این دستگاه از تجهیزات ترانزیستور دو قطبی گیت عایق، میکروکنترلر و ریزپردازنده استفاده شده است.

سروو موتوری

این دستگاه دارای سیستم حلقوی و برد میکروپروسسوری است. این نوع از استابلایزر ها تنوع بسیار زیادی دارند و در رنج 6A تا 80A به صورت تک فاز تولید می شوند. نوع سه فاز این تجهیزات دارای رنج 9A تا 600A است. در واقع قیمت استابلایزر موتوری نیز از دسته های دیگر بیشتر است. اگر هنوز در انتخاب استابلایزر مورد نیازتان دچار تردید هستید، همین حالا با مشاورین ما تماس بگیرید و از نظرات متخصصین الکترونوین در خرید استابلایزرها بهره ببرید. 

ویژگی های استابلایزر و مزایای استفاده از آن 

اکنون قصد داریم شما را با ویژگی های استابلایزر آشنا کنیم، برای آشنایی با ویژگی های این دستگاه مفید همراه ما باشید. اولین ویژگی این تجهیزات ثابت ماندن برق شهری د لوارم الکتریکی منزل است. همانطور که گفتیم برق شهری نوسانات بسیار زیادی دارد، که این نوسانات می تواند به لوازم الکترونیکی منزل شما آسیب برساند. یکی از مهمترین ویژگی های این تجهیزات کنترل کردن نوسانات برقی شهری و ولتاژ برق می باشد. استابلایزر با عملکرد خود باعث تثبیت نوسانات برق شهری می شوند، که این امر باعث می شود کارایی و راندمان لوازم های الکترونیکی افزایش پیدا کند.

حفاظت در برابر اتصال کوتاه مدت

یکی از ویژگی های این دستگاه محافظت کردن در برابر اتصال کوتاه مدت می باشد. جالب است بدانید که در ساختار این دستگاه از میکروکنترلر استفاده شده است که کارایی بسیار زیادی دارد. میکروکنترلر ها قابلیت کنترل کردن خروجی برق از استابلایزر را دارند. گاهی اوقات امکان دارد برق در مسیر خروجی این دستگاه، یا مدار های این دچار اتصالی شود.

تجهیزات میکروکنترلر به صورت خودکار و اتوماتیک عمل می کنند، هنگام بروز اتصالی در این دستگاه، میکروکنترلر برق خروجی را قطع می می‌کند. این کار باعث می شود تا خطر های ناشی از اتصال برق کاهش پیدا کند و تجهیزات الکترونیکی محافظت شود.

کاهش هزینه های ناشی از مصرف برق از دیگر ویژگی های استفاده از استابلایزر است. افت و کاهش ولتاژ برق شهری منجر به وجود آمدن اختلال و خطا در عملکرد، لوازم های الکترونیکی می شود. جالب است بدانید که افت ولتاژ شهری باعث می شود تا راندمان الکتروموتور، به شدت کاهش پیدا کند. و این امر سبب می شود تا الکتروموتور گرم شود و انرژی اتلافی افزایش پیدا کند.

با کاهش یافتن راندمان الکتروموتور، مصرف برق افزایش پیدا می کند و هزینه های ناشی از مصرف برق نیز افزایش پیدا می کند. با استفاده و نصب دستگاه استابلایزر می توانید هزینه های ناشی از مصرف برق را کاهش دهید.

قیمت انواع استابلایزر

نکات خرید بهترین استابلایزر

همانطور که می دانید استابلایزر ها انواع مختلفی دارند و نصب کردن آن ها بسیار مفید می باشد. این تجهیزات توسط کمپانی های مختلفی در سراسر جهان تولید می شوند و به بازار عرضه می گردند. همچنین جنس و کیفیت انواع مختلف این تجهیزات، متفاوت است. دقت کنید که جنس این تجهیزات تاثیر ‌زیادی در کار کرد و عملکرد آن ها دارد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم‌ هنگام نصب کردن این محصول از بهترین جنس آن استفاده کنید.‌

امروزه خرید بهترین استابلایزر و یافتن کیفیت مطلوب کمی سخت است. زیرا تعدادی از فروشندگان سودجو محصولات بی کیفیت و تقلبی را به محصولات اصلی می فروشند. این افراد سودجو محصولات بی کیفیت را چندین برابر قیمت اصلی به مشتریان ارائه می دهید و از فروش آن سود بسیار زیادی دریافت می کنند. برای خرید استابلایزر و دیگر تجهیزات الکترونیکی پیشنهاد می کنیم به سایت الکترونوین مراجعه کنید.

کلام آخر

سایت الکترونوین فروشنده و عرضه کننده انواع تجهیزات الکترونیکی می باشد. این فروشگاه بالای سی سال سابقه فروش حضوری و غیر حضوری محصولات الکترونیکی را دارد. جالب است بدانید که فروشگاه الکترونوین فقط به صورت تخصصی در زمینه فروش محصولات الکترونیکی فعالیت می کند، به همین دلیل محصولات این سایت از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. ‌برای وارد شدن به سایت الکترونوین کافی ست تنها از یک‌ موبایل هوشمند یا لپ تاب متصل به اینترنت استفاده کنید و به راحتی وارد سایت سایت الکترونوین شوید.

با مراجعه کردن به این سایت می توانید انواع مختاف تجهیزات الکترونیکی مانند استابلایزرها، محافظ برق خانگی، ریسه نور مخفی، ریسه تزیینی، انواع لامپ ال ای دی، جک سوزوکی، جک سیماران، جک پروتکو‌، سیم و کابل، چشمی و فلاشر و….‌را مشاهده کنید و از قیمت آن ها مطلع شوید. پس از سفارش محصولات و ثبت سفارش در سایت الکترونوین، تجهیزات مورد نیاز شما در کوتاه ترین زمان ممکن ارسال می شود و شما می توانید به راحتی آن را درب منزل یا محل کار خود تحویل بگیرید.