استابلایزر, محافظ الکتریکی, مقالات

آشنایی با کاربرد استابلایزر استاتیک و مزایای استفاده از آن

یکی از پرفروش ترین محصولات الکترونیکی استابلایزر ها می باشند. استابلایزر ها انواع مختلفی دارند و هر کدام از آن ها ویژگی خاصی دارند. در واقع تولید انواع مختلف این تجهیزات به دلیل آن است که بتواند طیف گسترده تری از مشتریان را پوشش دهد.

این تجهیزات هم در داخل و هم در خارج از کشور تولید می شوند. لذا بهتر است پیش از خرید استابلایزر سارا اطلاعات بسیار دقیقی از انواع آن ها بیابید. در ادامه مطلب می خواهیم شما را با استابلایزر های استاتیکی و کاربرد های استابلایزر استاتیک آشنا کنیم. برای آشنایی با کاربرد های این محصول همراه ما باشید.

کاربرد استابلایزر های استاتیکی

همانطور که گفتیم این دستگاه انواع مختلفی دارند و بسیار متنوع می باشند. استابلایزر های استاتیکی چهار نوع هستند. استابلایزر های استاتیکی شامل: استابلایزرهای های فارکس، استابلایزر استاتیکی مکلسان، استابلایزر استاتیکی پرنیک و استابلایزر استاتیکی زیمنس می باشند. در ادامه نکاتی را در خصوص ویژگی ها و کاربردهای استابلایزرهای استاتیکی بازگو می کنیم پس همراه ما باشید.

 کاربرد استابلایزر های استاتیکی

مهمترین مزایای نصب استابلایزر های استاتیکی

جالب است بدانید که در دستگاه های استاتیکی به جای نصب کردن تجهیزات متحرک، از قطعات الکترونیکی استفاده شده است. استفاده از قطعات الکترونیکی به جای قطعات متحرک، باعث می شود تا طول عمر و کارایی استابلایزر های استاتیکی افزایش پیدا کند. یکی دیگر از مزایای نصب استابلایزر های استاتیکی، قیمت پایین و مقرون به صرفه آن ها می باشد. گفتنی است که استابلایزر های استاتیکی نسبت به انواع دیگر استابلایزر ارزان تر هستند و هزینه نگهداری آن ها کمتر است. شاید همی ن دو نکته دلیل محبوبیت و پر فروش بودن این تجهیزات است. زیرا این ویژگی باعث می شود تا نصب کردن این تجهیزات از لحاظ اقتصادی بسیار مناسب و مفید باشد‌.
از دیگر مزایای نصب کردن این استابلایزر ها می توان به دقت و سرعت عمل بالای آن ها اشاره کرد، این تجهیزات می توانند به سرعت و با بیشترین دقت ممکن ولتاژ برق را تثبیت و تنظیم کنند، که یکی از مهمترین کاربرد های استابلایزر استاتیک است. استابلایزر های استاتیکی از لحاظ فیزیکی کوچک هستند و علاوه بر آن سبک می باشند و وزن بسیار کمی دارند. این تجهیزات توان بالایی دارند می توانند به سرعت از اتصال های کوتاه مدت و نوسانات برق جلوگیری کنند، که از مهمترین مزایا‌ و کاربرد های استابلایزر استاتیک محسوب می شود.‌

ساختار استابلایزر های استاتیکی

مهمترین قطعات به کار رفته در ساختار استابلایزر های استاتیکی، ترانزیستور ای جی بی تی و بورد کنترل دی اس پی هستند. این قطعات منجر به افزایش کاربرد های استابلایزر استاتیک شده اند. برای آشنایی کامل با این قطعات همراه ما باشید.
برای خرید بهترین استابلایزر و دیگر تجهیزات الکترونیکی مانند ریسه نور مخفی، جک پارکینگی، سیم و کابل، چشمی و فلاشر و…. می توانید به سایت الکترونوین مراجعه کنید و محصولات مورد نیاز خود را سفارش دهید.

آشنایی با بورد کنترل دی اس پی (DSP)

همانطور که گفتیم بورد کنترل دی اس یکی از مهمترین قطعه های نصبی، استابلایزر های استاتیکی است. بورد های دی اس پی، درون خود یک پردازشگر سیگنال دیجیتال دارند که دقت بسیار بالایی دارد. پردازشگر سیگنال نصب شده درون بورد کنترل دی اس پی، به صورت مداوم میزان ولتاژ ورودی به استابلایزر، ولتاژ خروجی از استابلایزر را، از طریق سنسور خود محاسبه می‌کند. جالب است بدانید که این پردازشگر های دیجیتال حتی، جریان خروجی و جریان قطعه ی ای جی بی تی را هم از طریق سنسور اندازه گیری می کنند.
بورد دی اس پی پس از اندازه گیری جریان به وسیله پردازشگر سیگنال دیجیتال، سیگنالی را به سمت دستگاه ای جی بی تی ارسال می کند. این سینگال باعث می شوند تا دستگاه ای جی بی تی از میزان تغییر ولتاژ و نوسانات برق، مطلع شود. دستگاه ای جی بی تی پی از دریافت کردن سیگنال از طریق پردازشگر، شروع به تولید کردن ولتاژ می کند. بهتر است بدانید دستگاه ای جی بی تی با روش PWM ولتاژ مورد نیاز را تولید می‌کند.

آشنایی با ترانزیستور (IGBT)

ترانزیستور ای جی بی تی از مهمترین قطعات به کار رفته در استابلایزر های استاتیکی می باشد و نقش مهمی در عملکرد این دستگاه دارد. قطعه ای جی بی تی از یک سمت به بورد کنترل دی اس پی متصل است و از سمت دیگر به سیم پیچ اولیه ی ترانس متصل می باشد. سیم پیچ اولیه ترانس مربوط به ترانس افزایند یا کاهنده است. ترانزیستور های ای جی بی تی موظف هستند تا ولتاژ مورد نیاز دستگاه استابلایزر استاتیکی، که برای اصلاح و تثبیت ولتاژ استفاده می شود را تولید کند‌.
جالب است بدانید که ترانزیستور ها با به کار بردن روش مدولاسیون پهنای پالس یا همان PWM ولتاژ را برای استابلایزر تولید می کنند، که مهمترین کاربرد های استابلایزر استاتیک و قطعات آن محسوب می شود‌. قطعه ای جی بی تی عملکرد بسیار متفاوتی دارد، این قطعه قادر است تا ولتاژ را هم فاز با ولتاژ ورودی کند. پس از هم فاز کردن ولتاژ توسط این قطعه، برای ولتاژ تولید شده دو اتفاق می تواند بیافتد. در حقیقت ولتاژ تولید شده قادر است به ولتاژ مدار اضافه شود یا اینکه ولتاژی با تفاوت فاز نزدیک به 180 درجه تولید کند. تولید کردن ولتاژ با فاز متفاوت، باعث می شود تا ولتاژ ورودی پر خروجی کاهش پیدا کند.

آشنایی با کاربرد های استابلایزر استاتیک

کاربرد های استابلایزر استاتیک

یکی دبگر از کاربرد های استابلایزر استاتیک محافظت کردن و مراقبت کردن از تجهیزات الکترونیکی پزشکی می باشد. همچنین این دستگاه می تواند از لوازم الکترونیکی مختلف مانند: یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی، ماشین‌ ظرفشویی، کامپیوتر و… محافظت کند، که از کاربرد های استابلایزر استاتیک است. از دیگر کاربرد های استابلایزر استاتیک می توان به حافظت از دستگاه های صنعتی مانند دستگاه های پرینتر و بسته بندی اشاره کرد.
استابلایزر های استاتیکی می توانند با تثبیت کردن ولتاژ برق و جلوگیری کردن از ورود نوسانات برق به تجهیزات مختلف CNC، تجهیزات ایمنی، تجهیزات روشنایی، آسانسور و… باعث افزایش طول عمر آن ها شوند.

بهترین استابلایزر استاتیکی را از کجا تهیه کنیم؟

همانطور که گفتیم این تجهیزات انواع مختلفی دارند و استفاده کردن از آن ها بسیار مفید و مقرون به صرفه می باشد. این دستگاه در سراسر جهان توسط کشور های مختلف و کمپانی های متفاوتی تولید می شوند و به بازار عرضه می گردند. جالب است بدانید جنس این تجهیزات در عملکرد آن ها نقش بسیار زیادی دارد. امروزه پیدا کردن بهترین و اصل استابلایزر استاتیکی بسیار دشوار می باشد.
زیرا تعدادی از فروشندگان لوازم الکترونیکی برای سود بیشتر محصولات تقلبی را به نام‌ محصولات اصلی می فروشند. فروشگاه الکترونوین فروشنده و عرضه کننده انواع تجهیزات الکترونیکی می باشد. این فروشگاه بالای سی سال سابقه در زمینه فروش محصولات الکترونیکی به صورت حضوری و اینترنتی دارد. فروشگاه الکترونوین تنها در حوزه فروش تجهیزات الکترونیکی به صورت تخصصی فعالیت می کند، به همین محصولات این سایت از بهترین کیفیت برخوردار هستند.