محافظ الکتریکی, مقالات

راهنمای خرید بهترین محافظ برق برای یخچال و فریزر

آیا در خرید و انتخاب بهترین محافظ برق برای یخچال و فریزر مشکل دارید؟ این مقاله مخصوص شماست. یکی از بهترین اختراعات بشر محافظ برق است. این تجهیزات انواع مختلفی دارند و استفاده کردن از آن ها مزایای بسیار زیادی دارد. در ادامه مطلب می‌خواهیم شما را با محافظ برق یخچال، مزایای آن و…. آشنا کنیم. برای آشنایی با این تجهیزات همراه ما باشید.

آشنایی با محافظ برق یخچال

همان طور که می دانید ولتاژ برق شهری ثابت نمی باشد و دارای نوسانات مختلف است که در طی روز تغییر می کنند. نوسانات برق می تواند به لوازم های برقی آسیب وارد کند و منجر به اختلال در عملکرد آن ها شود‌. محافظ های برق تجهیزات الکترونیکی هستند که از ورود نوسانات برق به لوازم الکترونیکی متصل به محافظ برق، جلوگیری می کنند‌. این تجهیزات باعث می شوند تا برق با یک ولتاژ یکسان و ثابت به لوازم برقی وارد شود، که این عمل باعث افزایش کارایی و طول عمر تجهیزات الکترونیکی می شود‌. 
یکی از لوازم الکتریکی منزل که هزینه بسیاری بابت خرید ان پرداخت می شود، یخچال و فریزر است که بهترین روش نگهداری درست از آن خرید محافظ برق است. با این تجهیزات از احتمال سوختن به دلیل نوسانات برق می توان جلوگیری کرد. اما نحوه کار محافظ برق چگونه است؟ در ادامه بخوانید.
 خرید محافظ برق یخچال

ساختار و عملکرد محافظ برق یخچال

در ساختار محافظ های برق از تجهیزاتی مانند برد برق و سری رله جدا کننده استفاده شده است که این تجهیزات نقش بسیار زیادی در کنترل کردن نوسانات برق دارند‌. تمام محافظ های برقی زمانی پس از متصل شدن به پریز برق با کمی تاخیر روشن می شوند. تاخیر این تجهیزات به این دلیل است که هنگام روشن شدن باید ولتاژ را به یک اندازه ثابت و معینی برساند، و برای ثابت کردن ولتاژ به زمان نیاز دارد.
در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با مهم ترین نکات برای خرید محافظ یخچال آشنا کنیم‌. محافظ ها انواع مختلفی دارند و هر کدام از آن ها کاربرد خاصی دارند، به‌ همین پیدا کردن بهترین نوع محافظ‌ برای یخچال دشوار می باشد. شما می توانید با در نظر گرفتن نکات زیر و توجه کردن به آنها، بهترین محافظ یخچال را تهیه کنید.

نکات مهم در خرید محافظ برق یخچال

ااولین نکته ی مهم در خرید بهترین محافظ مناسب برای یخچال، طول کابل دستگاه محافظ می باشد. طول کابل محافظ باید به صورتی بلند باشد که بتوانید آن را به نزدیک ترین پریز به یخچال متصل کرد و همچنین بتوانید یخچال را به محافظ متصل کنید. از دیگر نکات مهم هنگام خرید محافظ برای یخچال دقت کردن به جنس بدنه ی محافظ می باشد. جنس بدنه ی محافظ ها باید تز پلاستیک سخت و فشرده باشد تا هنگام عملکرد با حرارت و گرمای زیاد خراب نشوند و آسیب نبینند.
شما می توانید با مراجعه کردن به سایت الکترونوین انواع مختلف محصولات الکترونیکی مانند سیم و کابل، چشمی و فلاشر، استابلایزر و…. را مشاهده کنید و از قیمت ان ها مطلع شوید.

قابلیت اتصال USB

جالب است بدانید که یکی از جدیدترین قابلیت های محافظبرق جدید، قابلیت اتصال کابل یو اس بی می باشد. قابلیت اتصال کابل یو اس بی فقط برای محافظ های نسل جدید است، که یک مزیت به حساب می آید. این قابلیت تفاوتی در عملکرد دستگاه محافظ برق ایجاد نمی کند. به همین دلیل شما می توانید برای یخچال و دیگر تجهیزات الکترونیکی منزل خود، از محافظ های بدون پریز هم استفاده کنید.
نکته ی بعدی بررسی تعداد خروجی های دستگاه محافظ برق یخچال است. برای انتخاب محافظ های یخچال پیشنهاد می کنیم محافظی را انتخاب کنید که، حداقل دو سوکت برای اتصال لوازم الکترونیکی داشته باشد. در اکثر مواقع محافظ های مخصوص یخچال، دو عدد سوکت خروجی روی خود دارند. محافظ های مورد استفاده برای تلویزیون اکثرا چهار عدد سوکت خروجی دارند، دقت کنید تعداد سوکت های خروجی روی پریز، به تعداد لوازم های الکترونیکی متصل به آن بستگی دارد‌.

دکمه مربوط به روشن و خاموش محافظ برق یخچال

یکی از مهمترین نکات در خرید محافظ برق یخچال دکمه روشن و خاموش می باشد. همانطور که می دانید یخچال ها به صورت مداوم به برق متصل هستندو کار می کنند، به همین دلیل هنگام خرید محافظ برای این یخچال، دقت کنید که دکمه نداشته باشد. جالب است بدانید که خلاف این موضوع برای تلویزیون ها و دیگر تجهیزات الکترونیکی صدق می کند. محافظ های تلویزیون، لباسشویی، ظرفشویی، ماکروویو و… باید بر روی دکمه داشته باشند. زیرا این تجهیزات به صورت مداوم و به جریان برق متصل نیستند و می تواند هنگام خاموش بودن این تجهیزات، محافظ برق را نیز خاموش کنید.

قیمت محافظ برق یخچال

مزایای استفاده از محافظ برق

همانطور که می دانید محافظ های برق، بسیار پرفروش هستند و کاربرد بسیار زیادی دارند. محافظهای برق یکی از پر فروش‌ترین تجهیزات الکترونیکی هستند، و تقربیا در تمام مکان ها از این تجهیزات استفاده می شود. محافظ های برق از تجهیزات الکترونیکی متصل به خود در برابر، نوسانات ناشی از رعد و برق، مشکل های اتصالی و… محافظ می کنید که مهمترین مزایای آن محسوب می شود.
جالب است بدانید که تمام تجهیزات الکترونیکی یک ولتاژ مخصوص به خود دارند، که برق باید با این ولتاژ به آن ها برسد. اگر ولتاژ ورودی به محصولات الکترونیکی بالاتر یا پایین تر از محدوده ولتاژ تعیین شده باشد، می تواند به آن ها صدمه وارد کند و در عملکرد آن ها اختلال ایجاد شود. لوازم الکترونیکی بسیار گران و ارزشمند هستند به همین علت پیشنهاد می کنیم حتما از محافظ برق برای افزایش طول عمر آن ها استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله شما را با محافظ برق، ساختار، عملکرد و مزایای آن آشنا کردیم. همانطور که گفتیم استفاده کردن و نصب کردن این تجهیزات بسیار ضروری است. محافظ های برق انواع مختلفی دارند و در کشور های مختلفی در سراسر جهان تولید می شوند و به فروش می رسند. جنس این تجهیزات در عملکرد ان ها تاثیر بسیار زیادی می گذارد، به همین دلیل پیشنهاد می کنیم هنگام خرید این تجهیزات از بهترین جنس آن استفاده کنید.
امروزه پیدا کردن بهترین محافظ برق بسیار دشوار است، زیرا تعدادی از افراد سودجو و کلاهبردار محصولات تقلبی و بی کیفیت را به نام محصول اورجینال و با کیفیت می فروشند. این افراد سودجو محصولات بی کیفیت را چندین برابر قیمت اصلی خود، به مشتریان ارائه می دهند و سود هنگفتی دریافت می کنند. برای خرید بهترین محافظ برق و محافظ برق اورجینال، پیشنهاد می کنیم وارد سایت الکترونوین شوید.
الکترونوین یک فروشگاه مربوط به تجهیزات الکترونیکی می باشد و به صورت حضوری و اینترنتی محصولات خود را به مشتریان ارسال می کند‌. این فروشگاه بالای سی سال سابقه در زمینه فروش و توزیع تجهیزات الکترونیکی دارد، به همین دلیل محصولات این سایت از کیفیت بالایی برخوردار هستند.