ریسه نوری, مقالات

معرفی انواع ریسه نور

ریسه های نور یکی از پرفروش ترین تجهیزات الکترونیکی هستند. این تجهیزات کاربرد های مختلفی دارند‌ و از آن ها در مکان های متفاوتی استفاده می شود. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع ریسه نور آشنا کنیم. بنابراین برای آشنایی با این تجهیزات همراه ما باشید تا بهترین ریسه نور را با توجه به نیازتان خریداری کنید و از آن لذت ببرید.

آشنایی با انواع ریسه نور

ریسه های نور مانند یک نوار هستند که تعدادی لامپ به آن ها متصل است. لامپ های متصل به ریسه های نور با یک دیگر ارتباط دارند، و توسط یک مدار الکترونیکی باهم ارتباط برقرار می کنند. جالب است بدانید که جریان برق توسط مدار الکترونیکی، به تمامی لامپ های ریسه متصل می شود و سبب روشنایی آن ها می گردند. ریسه های نور کاربرد های مختلفی دارند و از آن ها در مکان های متفاوتی استفاده می شود.  بیشترین کاربرد این تجهیزات مربوط به نورپردازی می باشد.
انواع ریسه نور در اکثرا اوقات به عنوان نور مخفی نصب می شوند، و این تجهیزات نور زیبایی را در محیط ایجاد می کنند. تمامی ریسه های نور توسط یک لایه ی پلاستیکی پوشیده شده اند. این لایه پلاستیکی سبب می شود تا بتوانید به راحتی ریسه های نور را لمس کنید. در واقع این نارسانا بودن عایق روکش هم جذابیت ربسه های نور را افزیش می دهد و هم خطر برق گرفتگی را می کاهد. لمس ریسه های نور سبب می شود که بتوانید آن را حتی در کنار تخت خود نصب نمایید. شما می توانید برای خرید انواع ریسه نوری با بالاترین کیفیت و استعلام قیمت تجهیزات روشنایی با ما همراه شوید.
این تجهیزات انعطاف پذیری بسیار بالایی دارند که به دلیل لایه ی پلاستیکی به کار رفته در ان ها می باشد. شما می توانید ریسه های نور را به شکل های مختلفی نصب کنید و با آن ها طرح های زیبایی را ایجاد کنید‌. ریسه های نور یک منبع نور فرعی هستند. این تجهیزات نمی توانند تمامی نور لازم برای نورپردازی را تولید کنند. لامپ ها به عنوان منبع اصلی نور استفاده می شوند و ریسه های نور به عنوان یک منبع نور فرعی نصب می شوند. از گذشته تا کنون از ریسه های نوری استفاده زیادی می شود.
قیمت انواع ریسه نور

تولید و تنوع ریسه های نور

ربسه های نور بر اساس شکل ظاهری خود به سه دسته تقسیم می شوند که به ترتیب زیر می باشد: ریسه های ال ای دی شلنگی، ریسه های نواری، ریسه های نئونی فلکسی. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با انواع این تجهیزات آشنا کنیم، بنابراین همراه ما باشید‌.

ریسه های نواری

ریسه های نواری عرض بسیار کمی دارند و همچنین بسیار نازک هستند. این تجهیزات بسیار منعطف هستند و انعطاف پذیری بالایی دارند، ریسه های نواری به شکل توپی تولید می شوند و به بازار عرضه می گردند. در بدنه ی این‌ تجهیزات مکان های خاصی وجود دارد که از دیگر جدا می شوند، و بدین صورت شما می توانید متراژ مورد نیاز خود را خریداری کنید.

جالب است بدانید دو‌ نوع تکنولوژی به نام ال ای دی و اس ام دی، در ساخت ریسه های ال ای دی نور استفاده شده است. در ساخت ریسه های نواری، از تکنولوژی اس ام دی نیز می توان استفاده کرد. شکل ظاهری این تجهیزات مانند تکه های مربع است. دیود های، ریسه های نواری به شکل چهارگوش هستند. دیود های این تجهیزات به شکل چهار گوش های کوچیک در کنار یکدیگر قرار گرفته‌ اند و ریسه های نواری را درست می کنند. انواعی از این تجهیزات در قسمت پشت خود چسب دارند. این نوع ریسه های نواری به راحتی روی دیوار نصب می شوند و می توانید ان ها را در مکان های مختلفی نصب کنید.

 

ریسه های نواری اس ام دی

این ریسه ها برق بسیار کمی مصرف می کنند. با نصب کردن این تجهیزات می توانید در مصرف برق صرفه جویی کنید. ریسه های نواری اس ام دی از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه می شوند‌ و نصب کردن این تجهیزات بسیار پیشنهاد می شود. جالب است بدانید شما می توانید پس از نصب کردن ریسه های نواری اس ام دی، از ریموت کنترل برای روشن و خاموش کردن، و همچنین تعویض رنگ‌ نور استفاده کنید. این تجهیزات می توانند نور را در رنگ های مختلفی تولید کنند و نورپردازی را انجام دهند.

 

ریسه های ال ای دی شلنگی

سطح مقطع ریسه های ال ای دی شلنگی به صورت دایره است. شکل ظاهری این تجهیزات مانند شلنگ می باشد به همین دلیل به آن ها ریسه های ال ای دی شلنگی می گویند. این تجهیزات یک روکش دارند که جنس آن ها در اکثر مواقع از پی وی سی یا پلاستیک شفاف است. جالب است بدانید که این نوع ریسه ها برخلاف ریسه های ال ای دی نواری، به صورت دستی روشن و‌ خاموش می شوند و نمی توانید ریموت کنترل را بر روی آن ها نصب کنید.

بنابراین این تجهیزات برای نصب و نورپردازی نمای ساختمان و سازه ها، به هیچ عنوان مناسب نمی باشند‌. ریسه های شلنگی ال ای دی مصرف برق بسیار بالایی دارند، و نصب کردن آن ها از لحاظ اقتصادی اصلا مناسب نمی باشد. این تجهیزات شباهت بسیار زیادی به ریسه های لامپ رشته ای دارند. ریسه های شلنگی با تکنولوژی اس ام دی نیز تولید می شوند، که این محصولات برق کمی تری مصرف می کنند و همچنین می توانید ریموت کنترل بر روی آن ها نصب کنید.

قیمت انواع ریسه نور

ریسه های نئونی فلکسی

این تجهیزات بر خلاف انواع دیگر ریسه ها نور را به صورت یکنواخت به محیط منتشر می کنند. نورپردازی ریسه های فلکسی سبب خیرگی نمی شوند و نور را به صورت پراکنده پخش می کنند. این تجهیزات طول عمر بسیار بالایی دارند و به راحتی خراب نمی شوند، ریسه های نئونی کاربرد بسیار زیادی در نصب تابلو های تبلیغاتی دارند.

بهترین انواع ریسه نور 

همانطور که گفتیم انواع ریسه نور کاربرد های بسیار زیادی دارند، جنس این تجهیزات در عملکرد آن ها تاثیر چشمگیری دارد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم هنگام خرید انواع ریسه نور از بهترین جنس آن استفاده کنید‌. انواع ریسه نور های توسط شرکت های مختلفی تولید می شوند و به بازار عرضه می گردند. شما می توانید برای خرید بهترین انواع ریسه نور به سایت الکترونوین مراجعه کنید.
سایت الکترونوین فروشنده انواع تجهیزات الکترونیکی می باشد. شما می توانید با وارد شدن به این سایت انواع تجهیزات الکترونیکی مانند انواع ریسه نور، ریسه نور مخفی، ریسه تزیینی، لامپ ال ای دی، جک سوزوکی، جک پروتکو، جک سیماران و… را مشاهده کنید. پس از سفارش محصولات شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارسال می شوند و می توانید آن را درب منزل خود تحویل بگیرید.