ریسه نوری, مقالات

آشنایی با تفاوت ریسه شلنگی و ریسه نواری

یکی از پرفروش ترین تجهیزات الکترونیکی ریسه ها می باشند. ریسه های نوری انواع مختلفی چه از نظر ظاهر و چه از نظر توان مصرفی دارند. هر کدام از آن ها ویژگی های خاصی دارند که باعث تفاوت آن ها شده است. در این مقاله می خواهیم شما را با تفاوت ریسه شلنگی و ریسه نواری ، آشنا کنیم، برای آشنایی با تفاوت و عملکرد این تجهیزات همراه ما باشید.

تفاوت های ریسه شلنگی و ریسه نواری

برای درک بهتر تفاوت این ریسه ها بهتر است ابتدا با تعریف ریسه نوری و ریسه نواری آشنا شوید. به همین منظور در ادامه به معرفی ریسه نوری مدل نواری می پردازیم. ریسه های نواری یکی از انواع ریسه های ال ای دی می باشند. این تجهیزات ضخامت بسیار کمی دارند و سبک می باشند‌، و علاوه بر آن عرض کمی دارند‌. جالب است بدانید ریسه های نواری به صورت توپی فروخته می شوند و به بازار عرضه می گردند. پیش از ادامه مطلب برای خرید ریسه نور مخفی و استعلام قیمت با ما همراه باشید.
تکنولوژی به کار رفته در این تجهیزات SMD است.
در ریسه های نواری از دیود های SMD نیز استفاده شده است. شکل ظاهری و طراحی ریسه های نواری به شکل چهار گوش و مربع می باشد. یکی از مهم ترین مزایای ریسه های نواری، مصرف کم برق است. ریسه های نواری، برق بسیار کمی مصرف مصرف می کنند و با نصب کردن این تجهیزات می توانید در مصرف برق و منابع طبیعی صرفه جویی کنید. جالب است بدانید این ریسه ها دارای ریموت کنترل هستند، شما می توانید با استفاده از ریموت کنترل این ریسه ها را روشن و خاموش کنید.
تفاوت ریسه شلنگی و ریسه نواری

مقاومت ریسه‌ های نواری

ریسه های نواری مقاومت بسیار بالایی دارند و به آسانی خراب نمی شوند. طول عمر این تجهیزات بسیار بالا می باشد و می توانند چندین سال بدون هیچ گونه ایرادی کار کنند. ریسه های نواری در رنگ های مختلفی تولید می شوند و به بازار عرضه می گردند. شما می توانید این تجهیزات را به صورت تک رنگ یا چند رنگ تهیه کنید و نصب کنید. با استفاده از ریموت کنترل شما می توانید رنگ نور پردازی ریسه را انتخاب کنید، و نورپردازی زیبایی را در محیط اجرا کنید‌. علاوه بر این تجهیزات شما می توانید انواع لامپ و تجهیزات روشنایی را از الکترونوین خریداری نمایید.
قابلیت داشتن ریموت کنترل برای ریسه هایی که در نمای ساختمان ها استفاده می شوند، بسیار مهم است. روشن و خاموش کردن ریسه هایی که در نما نصب می شوند بسیار دشوار می باشد. اما با استفاده از ریموت کنترل شما می توانید به راحتی آن ها روشن و خاموش کنید یا حتی رنگ آن ها را تعویض کنید.

آشنایی با ریسه ی شلنگی

جالب است بدانید ریسه های شلنگی با تکنولوژی ال ای دی تولید می شوند و به مشتریان فروخته می شوند. نام گذاری این تجهیزات به دلیل شباهت ظاهری آن ها به شلنگ می باشد، و به همین علت به آن ها ریسه شلنگی می گویند. سطح مقطع این تجهیزات مانند سیم ها، کابل ها و دیگر تجهیزات الکترونیکی، به صورت دایره می باشد. در ساختار ریسه های شلنگی اصولاً از پی وی سی، یا پلاستیک های شفاف استفاده می شود.
پلاستیک و پی وی سی عایق و نارسانا می باشند و روی این تجهیزات را به طور کامل می پوشانند. پوشیده شدن این تجهیزات توسط پلاستیک باعث می شود تا هنگام نصب بتوانید آن ها را لمس کنید و خطر برق گرفتگی از بین برود. ریسه های شلنگی ریموت کنترل ندارند و برای روش خاموش کردن این تجهیزات نمی توانید از راه دور اقدام کنید. این تجهیزات به صورت دستی و با استفاده از یک کلید، روشن و خاموش می شوند. ریسه های شلنگی برق بسیار زیادی مصرف می کنند و با نصب کردن این تجهیزات نمی توانید در مصرف برق صرفه جویی کنید.

تکنولوژی ام اس دی ریسه های شلنگی

در زمان های گذشته ریسه های شلنگی فروش بسیار بالایی داشتند و از آن ها در مکان های مختلفی استفاده می شد. اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی ریسه های جدیدی مانند ریسه های نواری تولید شدند، که این ریسه ها مزایای بسیار زیادی نسبت به ریسه های شلنگی دارند. امروزه نصب ریسه های شلنگی به هیچ وجه توصیه نمی شود، و پیشنهاد می کنیم به جای این تجهیزات ریسه های نواری را نصب کنید. جالب است بدانید که نوع جدیدی از ریسه های شلنگی تولید شده است که با تکنولوژی اس ام دی کار می کنند. این تجهیزات برق کمتری نسبت به ریسه شلنگی معمولی مصرف می کنند. 
تفاوت ریسه شلنگی و ریسه نواری

مقایسه ی مصرف برق ریسه‌ های نواری و شلنگی

یکی از مهم ترین تفاوت های ریسه شلنگی و ریسه نواری در مصرف برق می باشد. ریسه های نواری برق بسیار کمی نسبت به ریسه های شلنگی مصرف می کنند. برای صرفه جویی در مصرف برق و انرژی پیشنهاد می کنیم از ریسه های نواری استفاده کنید. از دیگر تفاوت های ریسه شلنگی و ریسه نواری می توان به ریموت کنترل اشاره کرد.
همانطور که گفتیم ریسه های نواری دارای ریموت کنترل هستند. شما می توانید با استفاده از ریموت کنترل و از راه دور این تجهیزات را روشن یا خاموش کنید، همچنین شما می توانید رنگ نور در این تجهیزات را تعویض کنید. 
اما ریسه های شلنگی ریموت کنترل ندارند، و باید با استفاده از کلید انها روشن خاموش کنید که از تفاوت های ریسه شلنگی و ریسه نواری می باشد. از دیگر تفاوت های ریسه شلنگی و ریسه نواری می توان به تولید گرما اشاره کرد. همانطور که گفتیم ریسه های نواری با تکنولوژی اس ام دی کار می کنند، به همین علت گرمای بسیار کمی تولید می کنند.
اما ریسه های شلنگی به دلیل تکنولوژی ال ای دی، گرمای بسیار زیادی تولید می کنند، که از تفاوت های ریسه شلنگی و ریسه نواری می باشد. ریسه های نواری نسبت به ریسه های شلنگی طول عمر بسیار بالایی دارند که از مهم ترین تفاوت ریسه شلنگی و ریسه نواری محسوب می شود. با توجه به تفاوت های ریسه شلنگی و ریسه نواری می توان گفت که نصب کردن ریسه های نواری، نسبت به ریسه های شلنگی بسیار مقرون به‌ صرفه می باشد.

خرید بهترین ریسه شلنگی و نواری در الکترونوین

در مقاله شما را با تفاوت ریسه شلنگی و ریسه نواری آشنا کردیم. جنس این تجهیزات در عملکرد آن ها نقش بسیار زیادی دارد، به همین دلیل پیشنهاد می کنیم برای خرید این تجهیزات از بهترین جنس آن ها استفاده کنید. برای خرید بهترین ریسه شلنگی، ریسه نواری و دیگر تجهیزات الکترونیکی مانند  ریسه تزیینی، ریسه نور مخفی، جک سوزوکی، چشمی و فلاشر، سیم‌ و کابل و… به سایت الکترونوین مراجعه کنید.‌ فروشگاه الکترونوین بالای سی سال تجربه در زمینه فروش حضوری و اینترنتی محصولات الکترونیکی دارد و محصولات این فروشگاه از بالاترین کیفیت برخوردار هستند.