ریسه نوری, مقالات

تفاوت ریسه ال ای دی و اس ام دی

آیا در انتخاب و خرید ریسه های نوری تردید دارید و نمی توانید ریسه متناسب با نیاز خود را انتخاب کنید؟ این مقاله برای شماست. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی انواع جدیدی از تجهیزات روشنایی به نام ریسه تولید شدند‌. ریسه ها انواع مختلفی دارند و هر کدام از آن ها ویژگی خاصی دارند که منجر به تفاوت آن ها شده است. برای ساخت انواع ریسه های نوری دو‌ نوع تکنولوژی متفاوت وجود دارد، که نام آن ها تکونولوژی ال ای دی و تکنولوژی اس ام دی است. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با تفاوت ریسه ال ای دی و اس ام دی و کاربرد های آن اشنا کنیم، بنابراین همراه ما باشید.

آشنایی با تفاوت ریسه ال ای دی و اس ام دی

جالب است بدانید که در ریسه های ال ای دی نسبت به ریسه های اس ام دی، قدیمی تر می باشند. تکنولوژی استفاده شده در ریسه ی اس ام دی پیشرفته تر است. ریسه های ال ای دی برق بسیار زیادی مصرف می کنند به همین علت نصب کردن آن ها از لحاظ اقتصادی اصلا مقرون به صرفه نیست. اما ریسه های اس ام دی برخلاف ال ای دی برق بسیار کمی استفاده می کنند.
بنابراین یکی از تفاوت های ریسه ال ای دی و اس ام دی در میزان مصرف برق می باشد. شما می توانید با نصب کردن ریسه های اس ام دی در مصرف برق و انرژی صرفه جویی کنید. برای خرید انواع ریسه نوری همین حالا به سایت فروشگاهی ما سر بزنید تا از تخفیف ها و کیفیت بی نظیر محصولات در کنار گارانتی و ضمانت کیفیت لذت ببرید. در ادامه به تفاوت دیگری میان این ریسه ها می پردازیم. 
آشنایی با تفاوت ریسه ال ای دی و اس ام دی

تفاوت ریسه ها در تولید حرارت

از دیگر تفاوت های ریسه ال ای دی و اس ام دی می توان به میزان تولید حرارت و گرما اشاره کرد. همانطور که گفتیم ریسه های ال ای دی انرژی بسیار زیادی مصرف می کنند. به همین گرما و حرارت زیادی تولید می کنند‌. گرما و حرارت زیاد می تواند به این تجهیزات روشنایی آسیب برساند و به مرور زمان باعث سوختگی و خراب شدن آن ها شود.
اما ریسه های اس ام دی بر خلاف ریسه های ال ای دی، حرارت بسیار زیادی تولید نمی کنند. این ویژگی یکی از مهم ترین مزایای نصب کردن این تجهیزات محسوب می شود.
با توجه به تفاوت های ریسه ال ای دی و اس ام دی در تولید حرارت، می توان گفت که نصب کردن ریسه های اس ام دی بسیار مناسب تر و مقرون به صرفه تر می باشد. بنابراین اگر شما هم در قبال انرژی های مصرفی احساس مسئولیت می کنید، پیشنهاد ما برای خرید تجهیزات روشنایی، انتخاب ریسه نوری اس ام دی است.

قابلیت کنترل از راه دور ریسه ها

یکی دیگر از تفاوت های ریسه ال ای دی و اس ام دی، در قابلیت کنترل از راه دور است. ریسه های اس ام دی قابلیت کنترل از راه دور دارند، شما می توانید پس از نصب ریسه های اس ام دی این تجهیزات به راحتی با استفاده از یک کنترل آن ها را از راه دور کنترل کنید. همانطور که گفتیم ریسه های اس ام دی و ال ای دی، انواع مختلفی دارند. این تجهیزات به صورت تک رنگ و هفت رنگ تولید می شوند و به بازار عرضه می گردند.
با نصب کردن ریسه های اس ام دی می توانید رنگ های نورپردازی آن را با ریموت کنترل تنظیم کنید و حتی خاموش یا روشن کردن آن ها را با ریموت انجام دهید‌. اما ریسه های ال ای دی این قابلیت را ندارند. برای روشن خاموش کردن یا تغییر دادن رنگ آن ها باید به صورت دستی عمل کنید و از طریق کلید این کار را دستی انجام دهید. بنابراین ریسه های ال ای دی برای نصب کردن در مکان هایی که نیاز به ریموت کنترل دارند، مانند نمای ساختمان ها مناسب نیستند. برای نمای ساختمان پیشنهاد می کنیم از ریسه های اس ام دی استفاده کنید.

تفاوت ریسه ال ای دی و اس ام دی در طول عمر

جالب است بدانید که طول عمر ریسه های اس ام دی نسبت به ریسه های ال ای دی بیشتر است. ریسه های اس ام دی مقاومت و استحکام بسیار بالایی دارند. به همین دلیل این تجهیزات به راحتی آسیب نمی‌بینند و خراب نمی شوند‌. شما می توانید با نصب کردن این تجهیزات تا چندین سال از ان ها بدون هیچ ایراد و اختلال در عملکرد، استفاده کنید.
اما در مورد ریسه های ال ای دی این مساله متفاوت است. ریسه های ال ای دی نسبت به رقبای خود طول عمر کمتری دارند. بنابراین یکی دیگر از تفاوت های مهم ریسه ال ای دی و اس ام دی، در طول عمر و کیفیت آن ها می باشد. تمامی ریسه ها توسط یک لایه پلاستیکی پوشیده شده اند. این لایه ی پلاستیکی باعث می شود تا این تجهیزات عایق شوند و هنگام نصب کردن بتوانید به راحتی آن ها را لمس کنید.
ریسه های ال ای دی و اس ام دی، بسیار منعطف هستند و انعطاف پذیری بالایی دارند. به همین علت شما می توانید این تجهیزات را به شکل های مختلفی نصب کنید و با استفاده از آن ها طرح های مختلفی را نورپردازی کنید. این ویژگی یکی از مزایای نصب کردن این تجهیزات محسوب می شود‌ بی شک دلیل مهمی برای محبوبیت آن هاست.
آشنایی با تفاوت ریسه ال ای دی و اس ام دی در قیمت

خرید ریسه ال ای دی و اس ام دی 

همانطور که گفتیم ریسه های ال ای دی و اس ام دی انواع مختلفی دارند. این تجهیزات توسط شرکت های مختلفی در سراسر دنیا با کیفیت های مختلفی تولید می شوند و به بازار عرضه می گردند. جالب است بدانید جنس و کیفیت این تجهیزات در عملکرد آن ها نقش بسیار زیادی دارد. به همین علت پیشنهاد می کنیم حتما هنگام خرید و نصب این تجهیزات از بهترین جنس آن ها استفاده کنید‌.
بهتر است پیش از خرید ربسه های نوری به کیفیت و جنس محصولات بسیار دقت نمایید. زیرا بسیاری از فروشندگان سودجو محصولات تقلبی و بی کیفیت را به نام محصول اورجینال و با کیفیت به مشتریان خود عرضه می کنند. این افراد محصولات تقلبی را چندین برابر قیمت اصلی خود می فروشند و از فروش آن ها سود بسیار زیادی دریافت می کنند. فروشگاه الکترونوین فروشنده و عرضه کننده انواع تجهیزات الکترونیکی است. این فروشگاه بیشتر سی سال سابقه در زمینه فروش محصولات الکترونیکی دارد.
جالب است بدانید که فروشگاه الکترونوین تنها در حوزه فروش تجهیزات الکترونیکی فعالیت می کند، به همین دلیل محصولات آن از بهترین جنس و کیفیت برخوردار هستند. این فروشگاه تمامی تجهیزات خود به صورت حضوری و اینترنتی به مشتریان خود عرضه می کند، شما می توانید برای خرید از الکترونوبن به راحتی وارد سایت الکترونوین شوید. با مراجعه کردن به این سایت می توانید انواع تجهیزات الکترونیکی مثل چشمی و فلاشر، سیم و کابل، جک سوزوکی، جک سیماران، ریسه تزیینی و…. را مشاهده کنید و سفارش دهید. سفارشات شما پس از ثبت سفارش در سایت، در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارسال می شود و می توانید آن را درب منزل یا محل کار خودتان تحویل بگیرید.