جک درب, مقالات

آشنایی با تفاوت جک هیدرولیکی و الکترومکانیکی

برای کسی پوشیده نیست که امروزه تکنولوژی حرف اول را می زند و جک های پارکینگی امروزه یکی از پرفروش ترین محصولات الکترونیکی و ساختمانی محسوب می شوند. نصب کردن این تجهیزات مزایای بسیار زیادی دارد. جک های پارکینگی انواع مختلفی دارند و هر یک از آن ها ویژگی خاصی دارند، که باعث تفاوت در عملکرد آن ها شده است. جک های پارکینگی هیدرولیکی و الکترومکانیکی، جزو پرفروش ترین جک ها هستند. در ادامه مطلب قصد داریم شما را با تفاوت جک هیدرولیکی و الکترومکانیکی، مزایای آن ها و…. آشنا کنیم. بنابراین همراه ما باشید.

مهم ترین تفاوت جک هیدرولیکی و الکترومکانیکی

همانطور که گفتیم جک های پارکینگی انواع مختلفی دارند، این تجهیزات غالبا در دو نوع هیدرولیکی و الکترومکانیکی تولید می شوند‌. برای آشنایی کامل با جک های پارکینگی و تفاوت های جک هیدرولیکی و الکترومکانیکی ادامه مطلب را دنبال کنید و اگر قصد خرید جک پارکینگی با بهترین کیفیت را دارید با ما در تماس باشید.
آشنایی با تفاوت جک هیدرولیکی و الکترومکانیکی

معرفی جک هیدرولیکی

جک های هیدرولیکی بسیار قدرتمند هستند. جک های هیدرولیکی نسبت به سایر جک های پارکینگی قدرت و استحکام بیشتری دارند. این جک ها موتور بسیار قدرتمندی دارند، که باعث به وجود آمدن ویژگی های خاص آن شده است. یکی از تفاوت های جک هیدرولیکی و الکترومکانیکی، موتور به کار رفته در آن ها می باشد. موتور این تجهیزات از جک های الکترومکانیکی بسیار قدرتمند تر است. بنابراین طول عمر و کارایی بیشتری دارند.
تردد و رفت و آمد زیاد باعث، افزایش عملکرد جک می شود که این میزان عملکرد باعث گرم شدن موتور جک می شود. گرم شدن موتور می تواند به جک آسیب وارد کند، و در طولانی مدت منجر به سوختن یا خراب شدن جک شود. اگر در ساختمان های پرتردد زندگی می کنید، پیشنهاد می کنیم حتماً از جک های هیدرولیکی استفاده کنید. جک های هیدرولیکی برای تردد های زیاد و مکان های شلوغ ساخته شده اند، و یکی از تفاوت های جک هیدرولیکی و الکترومکانیکی محسوب می شود.
طراحی و شکل جک های هیدرولیکی و الکترومکانیکی، تفاوتی زیادی با یکدیگر ندارند و ظاهر این تجهیزات مشابه با یکدیگر است. جک های هیدرولیک همانطور که گفتیم، مقاومت زیادی دارند و موتور آن ها قدرتمند است، به همین علت قیمت این تجهیزات نسبت به سایر جک های پارکینگی بیشتر می باشد. از دیگرتفاوت های جک هیدرولیکی و الکترومکانیکی، می توان به قیمت آن ها اشاره کرد، جک های هیدرولیکی گران تر از جک های الکترومکانیکی هستند‌. یکی دیگر از تفاوت های جک هیدرولیکی و الکترومکانیکی، استفاده از قفل برقی است. همین قفل نیز از دلایل برتری و تفاوت قیمت این تجهیزات محسوب می شود.

مزایای نصب کردن جک هیدرولیکی

هنگام نصب جک های هیدرولیکی، برای افزایش امنیت ساختمان و پارکینگ، از قفل های برقی استفاده کنید. قفل های برقی باعث جفت شدن لنگه های درب پارکینگ می شود، و بدین صورت امنیت را افزایش می دهد‌. جک های هیدرولیک ساختار خاص و متفاوتی نسبت، به سایر جک ها دارند به همین شما می توانید از جک های هیدرولیکی در مناطق سرد کشور استفاده کنید‌.

تاثیر دما بر عملکرد جک پارکینگی

جالب است بدانید که عملکرد جک های دیگر در سرما و هوای سرد دچار اختلال می شود و به درستی کار نمی کنند‌‌. این تجهیزات از روغن برای باز و بسته کردن درب، استفاده می کنند‌. نحوه عملکرد این جک ها متفاوت است و به همین دلیل بر خلاف جک های دیگر خراب نمی شوند و طول عمر بالایی دارند‌. شما می توانید جک های پارکینگی هیدرولیکی را به روی درب های مختلف نصب کنید. این جک ها برای نصب کردن به روی درب های تک لنگه و دو لنگه مناسب می باشند، و می توانند وزن درب های سنگین را نیز تحمل کنند‌.

معرفی جک الکترومکانیکی

جک های الکترومکانیکی یک موتور معمولی دارند، و برای نصب کردن در پارکینگ های کم تردد مناسب هستند. شما می توانید جک های الکترومکانیکی را در پارکینگ مجتمع های تجاری، مجتمع های اداری و یا مسکونی نصب کنید‌. جک های الکترومکانیکی برای نصب کردن در ساختمان هایی، که کمتر از پنجاه وارد مناسب می باشند.
جک های الکترومکانیکی کاربرد بسیار زیادی دارند. قیمت جک های پارکینگی الکترومکانیکی بسیار مناسب می باشد و به همین دلیل فروش زیادی دارند.
این تجهیزات محبوب زیادی در سراسر دنیا و ایران دارد، به همین شرکت های ایرانی نیز، جک های پارکینگی الکترومکانیکی را تولید می کنند. مکانیزم و نحوه عملکرد جک های الکترومکانیکی، بر اساس برق و نیروی مکانیکی می باشد. در ساختار این تجهیزات دنده و گیربکس وجود دارد، و عملکرد این محصول با این تجهیزات صورت می گیرد. شما می توانید انواع ریمووت پارکینگی را نیز با بهترین کیفیت از الکترونوین خریداری نمایید.

مهمترین تفاوت جک هیدرولیکی و الکترومکانیکی

مزایای جک های الکترومکانیکی

جک های الکترومکانیکی نسبت به جک های هیدرولیکی فروش بیشتری دارند. بنابراین یکی از تفاوت های جک هیدرولیکی و الکترومکانیکی در میزان فروش آن ها است. این تجهیزات در دو نوع ۲۴ ولت و ۲۲۰ ولت تولید می شوند، که هر کدام از آن ها ویژگی خاصی دارند. جک های الکترونیکی ۲۴ ولت، دارای یک باتری جانبی هستند. در مواقع قطع شدن برق جک های ۲۴ ولت، از نیروی باتری جانبی خود، برای باز و بسته کردن درب پارکینگ استفاده می کنند.
اما جک های هیدرولیکی ۲۲۰ دارای یک سیستم ویژه به نام Ups هستند. در هنگام قطع شدن برق، جک های هیدرولیکی از این سیستم کمک می گیرند و له عملکرد خود ادامه می دهند. یکی از مزایای نصب کردن جک های الکترومکانیکی تعمیرات و سرویس کم آن ها می باشد‌. این تجهیزات پس از نصب کردن تنها به یک یا دوبار، سرویس در سال نیاز دارند. با نصب جک های الکترومکانیکی می توانید ایمنی و امنیت، ساختمان را افزایش دهید.
این تجهیزات تنها با فرمان ارسال شده از ریموت، عمل می کنند به همین دلیل رفت و آمد محدود می شود‌. با نصب کردن انواع جک های پارکینگی، مانند جک های الکترومکانیکی می توانید میزان تردد ، رفت و آمد در پارکینگ را کنترل کنید.

جک های الکترومکانیکی و هیدرولیکی را از کجا تهیه کنیم؟

در این مقاله شما را با تفاوت های جک هیدرولیکی و الکترومکانیکی و مزایای نصب کردن آن ها آشنا کردیم. همانطور که می دانید نصب کردن این تجهیزات بسیار مفید می باشد، و امنیت ساختمان را افزایش می دهند. برای خرید بهترین جک های پارکینگی مانند جک های هیدرولیکی و مکانیکی، پیشنهاد می کنیم به سایت الکترونوین مراجعه کنید.
فروشگاه الکترونوین فروشنده و عرضه کننده انواع تجهیزات الکترونیکی می باشد و بالای سی سال سابقه در این حوزه دارد‌. شما می توانید با مراجعه کردن به سایت الکترونوین انواع محصولات الکترونیکی را مانند: جک سوزوکی، جک پروتکو، جک سیماران، ریموت، ریسه نور مخفی و…… مشاهده کنید. علاوه بر این مشاورین ما بهترین تجهیزات را با توجه به بودجه و نیاز شما معرفی خواهند کرد.